پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ 2224 0 1

امین زاده با بیان اینکه موانعی پیش روی زنان برای تحقق حقوق شهروندی وجود دارد،گفت:ما نمی‌خواهیم زن و مرد را قطب قرار دهیم و خواهان مردسالاری یا زن سالاری نیستیم.

امین زاده خبرداد:

موانعی برای تحقق حقوق شهروندی پیش روی زنان وجود دارد

امین زاده با بیان اینکه موانعی پیش روی زنان برای تحقق حقوق شهروندی وجود دارد،گفت:ما نمی‌خواهیم زن و مرد را قطب قرار دهیم و خواهان مردسالاری یا زن سالاری نیستیم. الهام امین زاده از برگزاری نشست تخصصی حقوق شهروندی در کنگره زنان موفق ایران در تاریخ ۲۱ دیماه ۹۵ در سالن اجلاس سران اسلامی خبرداد. وی افزود: با وجود اینکه موانعی پیش روی زنان برای تحقق حقوق شهروندی وجود دارد، ما نمی‌خواهیم زن و مرد را قطب قرار دهیم و خواهان مردسالاری یا زن سالاری نیستیم در این نشست ما خواهان رابطه مناسب، مساوی و عدالت جویانه هستیم.
 
 امین زاده تصریح کرد: بی تردید حقوق شهروندی در جامعه امروز ایرانی به فصل مشترک دغدغه های ملت و دولت و نیز گفتمان غالب در حکومت تبدیل شده است. وی اظهار داشت: در این نشست تخصصی به مسائل شهروندی که نوعی پایگاه و نقش اجتماعی خاص در جهان امروز است برای تمام اعضای جامعه که متشکل از  مجموعه‌ به هم وابسته‌ای از وظایف، تکالیف، حقوق، مسئولیت‌ها و تعهدات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است که برای همه الزام‎آور است.
 
امین زاده، عدم رعایت حق تقدم و احترام به حقوق دیگران را مصداق بارز ضعف فرهنگ تعامل اجتماعی خواند و افزود: عدم رعایت انضباط و عادت به بی قانونی از یک سو و گسترش شهرنشینی، درهم تنیدگی و فشردگی در فقدان فضاهای مناسب شهری از سوی دیگر، پیامدهای گسترده ای همچون افزایش ناهنجاری های اجتماعی، مثل خشونت شهری را در پی دارد. امین زاده با مدنظر قراردادن حقوق و امکانات عمومی آسایش و رفاه شهروندان در جامعه و توجه به نیازهای مادی و رفاه معنوی و اخلاقی و رشد و تعالی انسان با کرامت و با فضیلت باید فراهم شود. وی افزود: حضور بانوان موفق کشورمان در این کنگره بیانگر این است که در صورتی که زنان به مسائل حقوقی واقف باشند، می توانند در زمان های مختلف و در عرصه های داخلی و بین الملل سربلند بیرون بیایند و در این صورت است که می‌توانند سفیران حقوق اسلامی ایرانی باشند.
 
وی با ابراز خرسندی از برگزاری پنل تخصصی حقوق شهروندی در کنگره زنان موفق ایران اظهارداشت: یکی از چالش‌های ما این است که زنان برای حضور در بخش‌های دولتی و خصوصی آمادگی پیدا کنند تا نه تنها بتوانند در مجامع بین‌المللی حضور موثری داشته باشند بلکه بتوانند میزبان کشورهای خارجی نیز باشند و بتوانند تصویر درستی از جایگاه زنان در جامعه ارائه دهند تا توهمات ایجاد شده از بین برود.
 
امین زاده با اشاره به منشور حقوق و تکالیف زنان و خانواده و با بیان اینکه این منشور از قوانین جامع و بی‌بدیل حوزه زنان است، گفت: طرح حمایت حقوق و مسئولیت زنان در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی خوشبختانه تبدیل به قانونی شد که بیشترین رای را در مجلس به خود اختصاص داد و این نشان می‌دهد که اگر مردان کشور در موضوع یک قانون توجیه شوند حتی اگر آن موضوع در خصوص زنان باشد ابایی ندارند که به آن رای دهند. من افتخار طرح این قانون را در مجلس داشتم و ما به این قانون افتخار می‌کنیم و باید تلاش کنیم هر کدام در مسئولیتی که داریم آن را اجرایی کنیم.
 
وی با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین کنگره زنان موفق ایران افزود: باید نگاه مصرفی به زنان تغییر کند و زنان هم‌دوش مردان در فعالیت‌های مختلف کشور مشارکت داشته باشند. همچنین باید زمینه مناسب برای رشد شخصیت زن و احقاق حقوق او فراهم شود. امین‌زاده گفت: در برنامه ششم توسعه باید به اشتغال، توانمندسازی و حقوق شهروندی زنان توجه شود. با توجه به رویکرد دولت یازدهم ما باید نگاهی اعتدال‌گرایانه و به دور از افراط و تفریط به حقوق زنان داشته باشیم.
 
 امین زاده در پایان ابراز امیدواری کرد: که برگزاری این رویداد بزرگ، راهی برای ارائه راهکارهای تخصصی و کارآمد معضلات حوزه حقوقی بانوان کشورمان در زمینه های مدیریتی و فرهنگی و اقتصادی باشد. امید است این کنگره دستاورد های خوبی را برای جامعه بانوان کشور داشته باشد. وی افزود : علاقه مندان و پژوهشگران گرامی توانند با توجه به محورهای کنگره از جمله شناسایی موانع پیش روی نقش آفرینی مدیریتی بانوان در دستگاه اجرایی، بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی در عدم حضور بانوان کشور در بخش های مدیریتی، شناسایی راهکارهایی جهت افزایش حضور بانوان در بخش های مدیریتی و کارشناسی، شناسایی فرصت و تهدیدها در عرصه حضور بانوان در بخش های مدیریتی و...، مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتیwww.topwomeni.ir به دبیرخانه کنگره، ارسال نمایند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی میتوانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های ۴-۳۳۶۹۹۰۹۳-۰۲۱و ۹-۳۶۶۲۱۳۱۸-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.
 
گفتنی است، نخستین کنگره بین المللی زنان موفق ایران همگام با ماده ۳۱ برنامه ششم توسعه، باهدف بهره مندی جامعه از سرمایه انسانی بانوان توانمند در فرآیند توسعه پایدارو متوازن وافزایش حضور آنان در مناصب مدیریتی وسیاسی کشور باحمایت معاونت محترم امورزنان وخانواده ریاست جمهوری، استانداری تهران، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان صدا و سیما، سازمان آموزش و فنی حرفه ای کشور، سازمان بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی،مرکز آمار ایران، جمعیت هلال احمر، دانشگاه الزهرا،کانون زنان بازرگان ایران، با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده و زارتخانه ها، استانداری ها، سازمان های مدیریتی، با محوریت ارتقاء مدیریت و رهبری زنان در دستگاه های اجرائی در عرصه ملی، دیپلماسی و تعاملات بین المللی، با دعوت گسترده از مقامات ملی و بین المللی، از جمله ریاست محترم جمهوری، وزرای محترم، بانوان موفق در عرصه های ملی و بین المللی از کشورهای مختلف جهان و مدیران زن دردستگاه های اجرایی کشور، به همت مرکز همایش­های بین المللی توسعه؛ ۲۱دی ماه ۹۵ در سالن اجلاس سران اسلامی تهران، برگزار می شود.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰